זייברט: "הציבור החרדי לא צריך להתגורר בערים חרדיות"

ארי וידר 1 Comment on זייברט: "הציבור החרדי לא צריך להתגורר בערים חרדיות"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט העניק ראיון נרחב לעיתון הכלכלי דה מרקר ושם התברר כי לדעתו, דווקא כראש העיר החרדית הגדולה, הוא סבור שהציבור החרדי אינו צריך להתגורר בערים חרדיות.

"אני לא חושב שהציבור החרדי צריך לחיות בערים חרדיות, כי אלה ערים בלי הכנסות. כשהחרדים גרים בעיר חילונית, זה מאזן עלויות, כי החילונים צריכים פחות שטחי ציבור" אמר זייברט והוסיף "במודיעין עילית, למשל, נולדת כיתה חדשה של ילדים כל שבוע. כל שנה צריך לבנות בעיר 50 כיתות לימוד חדשות. לאוכלוסייה החילונית, לעומת זאת, יש פחות צרכים באותו תקציב".

עם זאת סיפר זייברט כי הוא מתכנן להגדיל את העיר ב-10,000 יחידות דיור נוספים.

עוד גילה ראש עיריית בני ברק כי את דירתו הראשונה קנה באשדוד ב-23 אלף דולר. "זו הייתה דירת 3 חדרים, ורכשנו אותה ב-1981. את הדירה השנייה שלי קניתי באותו המחיר שמכרתי את הדירה שלנו – כלומר, עברנו מדירת 3 חדרים לדירת 5 חדרים באותו מחיר. כיום, רק הקרקע לדירה באשדוד עולה 500 אלף שקל".

זייברט אף צופה כי החרדים לא יתגוררו בעיר כסיף שבנגב. "בכסיף, לדעתי, הציבור החרדי לא יתיישב. המטרה של כסיף היא להיות 'קיר מגן' בפני הבדואים בנגב". אמר.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    גם דעת האדמו"ר מגור הלב שמחה זצוק"ל כבר לפני 30 שנה היתה כי "הציבור החרדי לא צריך להתגורר בערים חרדיות". ואף תיקן תקנות ברוח זו, הבעיה היא כי היה קשה ליישם את התקנה. ועובדה שזייברט עצמו שהוא חסיד גור נבחר בזכות אלפי חסידי גור, כמחציתם צעירים, המתגוררים בב"ב.